- Titulinis
- Informacija
- Pacientų teisės ir pareigos
Pacientų teisės ir pareigos
Paciento teisės ir pareigos
Pacientas turi teisę:
- gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas;
- pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą ir sveikatos priežiūros specialistą teisės aktų nustatyta tvarka;
- gauti informaciją apie Įstaigoje teikiamas paslaugas;
- gauti informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę, sužinoti kito specialisto nuomonę apie savo sveikatos būklę ir siūlomą gydymą bei diagnozę, gauti diagnozės, gydymo ir slaugos aprašymą;
- rinktis diagnostikos ir gydymo metodikas ir atsisakyti gydymo;
- į privataus gyvenimo neliečiamumą;
- gauti anoniminę sveikatos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka;
- susipažinti su įrašais savo medicininiuose dokumentuose;
- nežinoti, Įstaiga neturi teisės teikti informacijos pacientui apie jo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę prieš paciento valią;
- apskųsti Įstaigos veiklą;
- į žalos, padarytos pažeidus jo teises teikiant sveikatos priežiūros paslaugas, atlyginimą.
Pacientas turi šias pareigas:
- laikytis Įstaigoje nustatytų vidaus tvarkos reikalavimų;
- atvykti į priėmimą numatytu laiku, o jei negali atvykti, nedelsiant pranešti apie tai nustatyta tvarka;
- pasirašytinai susipažinti su jam pateiktais Įstaigos nustatytais dokumentais ir vykdyti juose nurodytas pareigas;
- rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su sveikatos priežiūros Poliklinikos specialistais ir darbuotojais;
- norėdami gauti sveikatos priežiūros paslaugas, pateikti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, išskyrus būtinosios sveikatos priežiūros atvejus;
- suteikti sveikatos priežiūros specialistams informaciją apie savo sveikatos būklę (buvusius ir esamus susirgimus), atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitas aplinkybes, galinčias turėti įtakos teikiamai asmens sveikatos priežiūrai;
- gavęs informaciją apie jam skiriamas sveikatos priežiūros paslaugas, teisės aktų nustatytais atvejais savo sutikimą ar atsisakymą dėl šių sveikatos priežiūros paslaugų suteikimo patvirtinti raštu;
- vykdyti sveikatos priežiūros specialistų paskyrimus ir rekomendacijas arba šio įstatymo nustatyta tvarka atsisakyti paskirtų sveikatos priežiūros paslaugų. Pacientas privalo informuoti sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų ar nustatyto režimo, dėl kurių jis davė sutikimą;
- pagarbiai ir deramai elgtis su visais Įstaigos sveikatos priežiūros specialistais, darbuotojais ir kitais pacientais;
- laiku sumokėti už teikiamas mokamas paslaugas;
- pacientui, kuris nesilaiko savo pareigų, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, sveikatos priežiūros paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei grėstų pavojus paciento gyvybei;
- už savo veiksmus Įstaigai ar jos darbuotojams padarytą žalą atsakyti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.